Startujemy z modernizacją!

Startujemy z modernizacją!

Miło nam poinformować, że właśnie rozpoczęliśmy modernizację naszych symulatorów. W pierwszej kolejności „liftingowi” poddany zostanie EN57, który służy nam już od 2015 r. Tylko w 2023 roku ponad 500 maszynistów przeszkoliło się na nim w ramach corocznych szkoleń. Modernizacja obejmie wszystkie jego moduły, m.in.: kabinę z pulpitem maszynisty, stanowisko instruktora, komponenty znajdujące się w pulpicie maszynisty oraz w szafach RACK.

Symulator EN57 zostanie również wyposażony w ETCS co sprawi, że będzie to jedyny istniejący tego typu pojazd z tym systemem,

Symulator zostanie zaktualizowany do zmian w przepisach dotyczących szkolenia maszynistów i kandydatów na maszynistów.  W symulatorach wykonana zostanie integracja bazy danych, tras kolejowych oraz scenariuszy.

Jednak najbardziej widocznym efektem modernizacji będzie nowa oprawa graficzna dotychczas używany silnik graficzny zostanie zastąpiony popularnym w grach komputerowych silnikiem Unity. Zmianie ulegnie także warstwa dźwiękowa, kabiny zostaną wyposażone w system dźwięku przestrzennego.

Całość oprogramowania strukturalnego, w tym część instruktorska, zostanie wyposażona w nowy interface użytkownika z odświeżonym edytorem, konfiguratorem pojazdów autonomicznych i nowe efekty m.in.: wiatr, dynamiczną zmianę pogody, ruch w otoczeniu szlaku kolejowego czy kołysanie sieci trakcyjnej.

Po zakończeniu modernizacji EN57 rozpoczniemy „lifting” Impulsa.

Tutaj zmodernizowane zostanie głównie oprogramowanie strukturalne oraz silnik graficzny.

Celem modernizacji oprócz samego dostosowania symulatorów do obecnych realiów jest ich unifikacja do jednolitego poziomu, zarówno pod względem obsługi jak i wykorzystanego silnika graficznego.